خرید دستمال عینک

فروش عمده محصولات جانبی عینک

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

خرید دستمال عینک

انواع دستمال عینک

طبیعتاً تمامی دستمال‌های عینک از جنس پارچه هستند؛ ولی این که پارچه مورد نظر چه نوع پارچه‌ای باشد، پرسشی است که بسیار از افراد عینکی با آن مواجه هستند. معمولاً دستمال‌های عینک به وسیله پارچه‌های فاقد پرز تولید می‌شوند تا پس از استفاده هیچ‌گونه پرز و مواد زائدی بر روی شیشه آن باقی نگذارند. البته چند سالی است که دستمال نانویی عینک نیز وارد بازار شده است که از کارایی بسیار خوبی برخوردار است و ضمن جذب رطوبت کافی، هیچ‌گونه پرز و اثری از خود بر روی شیشه باقی نمی‌گذارد. اما نکته مهم در این بین این است که در زمان خرید دستمال عینک نانویی، به کیفیت واقعی آن توجه داشته باشید. چرا که بسیاری از محصولاتی که به عنوان نانو عرضه می‌شوند، تقلبی و جعلی هستند و هیچ نشانی از یک محصول واقعی نانو ندارند.

 توجه داشته باشید که پوشاک شما، حتی اگر از جنس ظریف و نرمی برخوردار باشد، باز هم نمی‌تواند جانشین خوبی برای دستمال عینک شما باشد. لذا هرگز عینک خود را با گوشۀ لباس خود و‌یا با زائده‌های پارچه‌ای (سر قیچی) که در خانه دارید پاک نکنید. چون همه پارچه‌ها قابلیت استفاده به عنوان دستمال عینک را ندارند و می‌توانند خطوط بسیار ریزی را بر روی شیشه عینک به جای بگذارند که هر چند با چشم معمولی قابل مشاهده نیستند، اما تصویر سازی آنها بر روی شبکیۀ چشم می‌تواند اختلال کمی در نحوه و کیفیت بینایی شما به همراه داشته باشد.

سلسله مراحل پاک‌سازی عینک

  • ابتدا این که عینک خود را با آب‌ ولرم به طور کامل بشویید. توجه داشته باشید که دمای آب به سمت داغ‌شدن نرود. زیرا می‌تواند به لنز عینک آسیب وارد نماید.
  • یک قطرۀ کوچک مایع‌ ظرفشویی یا صابون‌ مایع بر روی هر لنز عینک بریزید و سپس به صورت دورانی آن را کاملاً به مایع آغشته کنید.
  • عینک را آب‌کشی کنید. برای این کار از آب ولرم استفاده کنید و شیشه عینک را به گونه‌ای در بین دو انگشت خود حرکت دهید که هیچ گونه اثری از مواد شوینده بر روی آن باقی نماند.
  • عینک را با دستمال مخصوص خشک کنید. دقت داشته باشید که ما همچنان بر روی استفاده از دستمال و پارچه مخصوص تأکید می‌کنیم؛ نه هر پارچه‌ای. زیرا در غیر این صورت نه تنها شیشه‌های عینک شما تمیز نخواهند شد، بلکه لکه‌های دیگری نیز بر روی لنز باقی خواهند ماند.

توجه داشته باشید که فریم‌های چوبی و چرمی هرگز نباید شسته شوند. چون قرار گرفتن آنها در معرض آب منجر‌به آسیب دیدگی شدید آنها خواهد شد. لذا استفاده از محلول‌های تمیز‌کنندۀ عینک یا دستمال‌های میکروفیبر بهترین روش برای تمیز کردن عینک‌های چوبی و چرمی به شمار می‌رود. اگر عینک شما دارای پوشش آنتی رفلکس هم باشد، استفاده از پارچه‌هایی به غیر از دستمال مخصوص عینک می تواند ویژگی آنتی رفلکس بودن عدسی‌های عینک را از بین ببرد. برای تمیز کردن لنزهای دوربین از یک سری قلم موی کربنی استفاده می‌شود. این محصول هر چند در مقایسه با دستمال عینک از قیمت بالاتری برخوردار است، ولی جزو بهترین پاک کننده‌های لنز عینک به شمار می رود.

دستمال میکروفیبر چیست؟

معمولاً در تمیز کردن شیشه عینک، نیاز به یک فاز محلول یا همان اسپری مخصوص پاک‌کننده عینک هم می‌باشد. دستمال‌های میکروفیبر به دستمال‌هایی گفته می‌شود که در بافت خود از مواد محلول پاک‌کننده برخوردارند و نیاز به اسپری کردن شیشه ندارند.

دستمال مرطوب

اگر شیشه عینک شما خیلی کثیف یا چرب نباشد، می‌توانید از دستمال مرطوب به جای دستمال مخصوص عینک استفاده کنید. قدرت پاک‌کنندگی دستمال‌های مرطوب به مراتب کمتر از دستمال‌های عینک است.

پاک کردن دستمال عینک

اگر مرتب شیشه‌های عینک خود را پاک کنید و اجازه ندهید که خیلی کثیف شود، لذا دستمال عینک شما نیز کمتر کثیف می‌شود. در عین حال اگر احساس می‌کنید دستمال عینک شما کثیف شده است، می‌توانید آن را با یکی دو قطره مایع ظرفشویی یا صابون مایع بشویید. برای این کار مایع را بر روی قسمت‌های لکه‌دار دستمال عینک خود بریزید و آن را مثل پارچه‌های معمولی شستشو دهید. سپس با آب ولرم آب‌کشی نمایید تا خوب تمیز شود. شما می‌توانید بارها دستمال عینک خود را به همین روش شستشو دهید و مورد استفاده قرار دهید. نکته دیگر در مورد شستوشوی دستمال عینک این است که هرگز برای شستن دستمال عینک از مواد سفید‌کننده استفاده نکنید؛ چرا که باعث پوسیدگی آن خواهد شد. برای خشک کردن دستمال عینک، آن را به گونه‌ای آویز کنیم که دچار چروک شدگی بیشتر نشود و به راحتی خشک گردد. دستمال عینک را هرگز اتو نکشید؛ چون در این صورت کیفیت خود را از دست خواهد داد.
ادامه مطلب: https://shivacover.com/glasses-handkerchief/

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.