آرشیو شهریور ماه 1401

فروش عمده محصولات جانبی عینک

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

عدسی های شیشه ای بهتر است یا پلاستیکی

اکنون رایج ترین عدسی‌ها از جنس شیشه بودند که وضوح و دقت دید بسیار خوبی دارند؛ اما وزن زیادی را به فرد تحمیل می کنند و از ایمنی چندان زیادی برخوردار نیستند. چرا که همیشه در معرض شکست قرار دارند. عدسی های پلاستیکی نیز چند سالی است که وارد بازار شده اند و به ویژه برای عینک های آفتابی مورد استفاده قرار می گیرند. رقابت این دو نوع عدسی خیلی تنگاتنگ است. چون هر یک از این دو دارای مزیت ها و معایب خاص خودشان هستند. اگر قصد خرید عینک آفتابی یا عینک طبی را دارید، شیوا کاور به شما پیشنهاد می‌کند که پیش از هر اقدامی با هر دو نوع عدسی شیشه ای و پلاستیکی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل انواع عدسی و کاربرد آن

عدسی شیشه ای چیست؟

پیشرفت فناوری باعث گردیده که بخش عمده‌ای از عینک های امروزی به جای عدسی های شیشه ای، از عدسی های پلاستیکی استفاده کنند. ولی تا یکی دو دهه گذشته عدسی های شیشه ای حکمران اصلی دنیای عینک ها بودند. عدسی های شیشه ای از وضوح تصویر بسیار زیادی برخوردارند و تصویر را با جزئیات بیشتری به فرد نشان می دهند. ولی به دلیل احتمال بالایی که شکستن و ترک برداشتن عدسی های شیشه ای دارد، این عدسی جای خود را به عدسی های پلاستیکی داده است؛ به طوری که امروزه بیش از ۹۰ درصد از عدسی های موجود در جهان از نوع عدسی های پلاستیکی هستند.

عدسی پلاستیکی چیست؟

عدسی های پلاستیکی در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی در امریکا تولید و عرضه شدند. با این که از آن تاریخ به بعد پیشرفت های زیادی در زمینه تولید عدسی های پلاستیکی حاصل شده است، اما پلاستیک به دلیل کیفیت اپتیکی و ماندگاری بالا و قیمت پایین، در کانون توجه قرار دارد. نخستین و مهم‌ترین مزیت عدسی پلاستیکی این است که می‌توان هر فرایندی را بر روی آن پیاده کرد. عدسی پلاستیکی می تواند آنتی UV شود، یا ویژگی ضد خراش پیدا کند. به همین دلیل عدسی پلاستیکی صد در صد ضد خش است؛ ولی عدسی شیشه به آسانی دچار خراشیدگی می‌شود.

عدسی های پلاستیکی از ماندگاری بالایی برخوردارند. پلاستیک در مقایسه با شیشه بسیار سبک‌تر و ارزان‌تر است. می‌توان گفت که تقریباً بیشتر عینک های آفتابی غیر طبی دارای عدسی های پلاستیکی هستند. همچنین برای تمام عینک های کودکان و خردسالان از عدسی های پلاستیکی استفاده می‌شود تا خطری متوجه چشمان آنها نشود.

 

عدسی شیشه ای یا عدسی پلاستیکی؟

(مقایسه موردی بین عدسی های پلاستیکی با عدسی های شیشه ای)

مقایسه وزنی

وزن پلاستیک نصب به وزن شیشه با همان حجم مشابه، کم‌تر می‌باشد. بنابراین تحمل عدسی پلاستیکی چیزی در حدود دو برابر تحمل عدسی شیشه‌ای است.

مقایسه قیمتی

عدسی شیشه ای در مقایسه با عدسی پلاستیکی از قیمت کم‌تری برخوردار است.

مقایسه وضوح اپتیکی

شیشه در مقایسه با پلاستیک از وضوح تصویری بسیار بیشتری برخوردار است و هیچ گونه ابیراهی و انحرافی ندارد.

مقایسه UV

عدسی پلاستیکی معمولاً ضد UV است. اما یک لایه پوشش ضد پرتو فرابنفش هم به آن اضافه می‌کنند تا صد درصد ضد UV شود.

مقایسه طول عمر

شیشه به دلیل ساختاری که دارد، از طول عمر بیشتری نسبت به پلاستیک برخوردار است.

ادامه مطلب: https://shivacover.com/difference-between-glass-and-plastic-lenses/

خرید جلد عینک هارد

جلد عینک که به اصطلاح به آن کاور عینک هم گفته می‌شود برای محافظت از فریم عینک شما بسیار کاربردی است و هنگامی که عینک خود را در کیف یا روی میز و یا هر جای دیگری قرار دهید باعث جلوگیری از ضربه به عینک شما می‌شود و امکان شکستگی عینک را به حداقل میرساند، به جای اینکه هزینه زیادی برای خرید عینک جدید صرف کنیدبهتر است قابی با کیفیت و قیمت مناسب تهیه نمایید؛ تا در زمان و مصرف هزینه صرفه جویی کرده باشید.

در این مقاله با راهنمای خرید انواع جلد عینک هارد که از نظر قیمت بسیار مناسب هستند و کیفیت مقبولی دارند آشنا می شویم و در انتها می‌توانید نسبت به خرید جلد عینک هارد اقدام فرمایید . این مدل از جلد عینک به علت درخواست زیادی که از سوی مشتریان در اکثر سایت‌های فروش عینک صورت گرفته، ناموجود شده است. اما شما در انتهای این مطلب می‌توانید نسبت به سفارش جلد عینک هارد اقدام نمایید.

انواع جلد عینک هارد

جلد عینک هارد به علت قیمت مناسب و تنوعی که داراست برای تمامی افراد با هر سن و سلقیه‌ای مناسب است؛ یکی از انواع این قاب‌ها، مگنتی و از جنس چرم هستند که نیاز به باز و بسته کردن ندارند و با مگنتی بودنشان کار را برای خریداران آسان نموده‌اند و ناگفته نماند که این قاب‌ها نسبت به سایر جلد‌ها به راحتی باز و بسته می‌شوند. کاور عینک مدل هارد دارای طرح‌های بسیاری است که پاسخگوی هر سلیقه‌ای می‌باشد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مدل‌های جلد عینک هاردمی‌پردازیم:

  • هارد مگنتی استار
  • هارد مگنتی طرح بچه‌گانه
  • مگنتی طرح لی
  • طرح آبرنگی
  • طرح اسپورت
  • طرح سنگاپوری
  • مکعبی
  • گبه
  • پیچکی
  • پروانه
  • مخملی
  • سنتی
  • فانتزی کنته

جعبه عینک هارد انواع مختلف دیگری همچون پارچه‌ای زیپی، پلاستیکی و چرم در رنگ‌های مختلف دارد که هم زنانه و مردانه هستند.

راهنمای خرید جلد عینک هارد

جلد عینک هارد در جنس‌های چرم برای کسانی که از عینک خود استفاده زیادی دارند بسیار مناسب است زیرا این مدل از کاورها، دارای جعبه بسیار محکمی  هستند که به راحتی خراب نمی‌شوند. همچنین مدل‌های چرم جلد عینک هارد خوش‌دست و خوش‌ساخت بوده و استفاده را نیز برای مصرف کنندگان این محصول راحت‌تر نموده است، به خصوص برای کسانی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، چون مدام در حال استفاده از این عینک‌‌ها هستند و نیاز این افراد جلد عینکی است که در کنار محکم بودن، به راحتی از کارنیافتد. کاور عینک هارد برای عینک‌های آفتابی نیز موجود و مناسب است و نسبت به سلیقه‌تان می توانید آن را انتخاب نمایید.

خرید جلد عینک هارد

محصولات وب‌سایت شیوا کاور دارای تنوع، کیفیت و اصالت است و شما عزیزان می‌توانید با بررسی صفحه محصولات وب‌سایت نسبت به انتخاب و خرید انواع عینک و کاور آن اقدام فرمایید.

قیمت جلد عینک هارد

میانگین قیمت این محصول از 13 هزارتومان تا 150 هزارتومان می‌باشد. برای اطلاع از قیمت دقیق محصولات میتوانید به وب‌سایت شیوا کاور مراجعه کنید.

نتیجه گیری

در ابتدای مقاله با انواع جلد عینک هارد مانند مگنتی، زیپی، پلاستیکی و … آشنا شدیم، که هرکدام طرح‌های مختلفی داشتند.در ادامه به قیمت و کیفیت محصول پرداختیم و در آخر نحوه خرید عینک هارد را معرفی نمودیم. شما می‌توانید سفارش خود را از طریق فروشگاه شیوا کاور انجام دهید.

منبع: https://shivacover.com/hard-glasses-cover/

بهترین عینک آفتابی برای رانندگی

فعالیت هایی که دقت دیداری در آنها حرف اول را می‌زنند، نیاز به عینک های خاصی دارند. یکی از این فعالیت ها رانندگی کردن است که باید در نهایت دقت انجام شود. به همین دلیل نیاز به عینک های آفتابی خاصی دارند و از هر عینکی نمی‌توان در زمان رانندگی استفاده کرد. بنابراین شیوا کاور در این مقاله می خواهد با شما در مورد عینک های مناسب در زمان رانندگی صحبت کند.

چرا رانندگی به عینک آفتابی خاصی نیاز دارد؟

بعضی از مدل‌های عینک آفتابی این امکان را نمی‌دهند که نور کافی به چشم راننده برسد و از این طریق باعث کاهش دید وی می‌شوند. برخی دیگر دارای عدسی‌های رنگی خاصی هستند که رنگ‌ها را تغییر می‌دهند راننده را در تشخیص و تمایز قائل شدن بین اجسام ناکاو می‌گذارند. رانندگی با هر عینکی سازگار نیست.

بهترین عینک آفتابی برای رانندگی

شاخص مورد نظر: فریم عینک آفتابی

فریم های بزرگ، مثل عینک های آفتابی برندهای مطرح دید محیطی و غیر متمرکز را مسدود می‌کنند و به هیچ وجه گزینۀ خوبی برای رانندگی نیستند. بنابراین عینک‌های اورسایز ریسک تصادف خودرو را افزایش می‌دهند. به لحاظ فریم، عینک‌های خلبانی بهترین گزینه برای رانندگی به حساب می‌آیند؛ زیرا دید کاملی به فرد می دهند و از چشمان او در برابر پرتوهای مضر خورشید نیز محافظت به عمل می‌آورند. گذشته از عینک‌های آفتابی خلبانی، عینک‌هایی که فریم آنها به کناره‌های دسته کشیده شده نیز برای رانندگی مناسب هستند. زیرا هم از چشم محافظت می‌کنند و هم دید کاملی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. هر چه جنس فریم عینک محکم‌تر و ضربه‌پذیرتر باشد، برای رانندگی مناسب‌تر است. به طور خلاصه توجه داشته باشید که بهترین  فریم عینک برای رانندگی فریمی است که دید کاملی را در اختیار راننده قرار دهد. بهترین عینک آفتابی برای رانندگی.

شاخص مورد نظر: رنگ عدسی

مناسب‌ترین رنگ برای عدسی عینک در زمان رانندگی، رنگ‌های قهوه ای، خاکستری و نقره‌ای هستند. زیرا وضوح بالایی به همراه دارند. رنگ‌های عدسی عینک مشخص می‌کنند که چه میزان نور مرئی به چشم راننده می‌رسد و فرد رنگ‌ها را چگونه می‌بیند و نحوۀ کنتراست تصاویر و رنگ ها به چه صورت است. عینک‌های آفتابی با عدسی‌های صورتی، آبی و سبز هرگز نباید در زمان رانندگی مورد استفاده قرار گیرند. چرا که باعث بر هم خوردن توان تفکیک چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و علائم جاده برای راننده می‌شوند.

بهترین عینک آفتابی برای رانندگی

شاخص مورد نظر: تراکم رنگ عدسی

گذشته از انتخاب رنگ مناسب برای عدسی عینک آفتابی، میزان تراکم و رنگ آن نیز اهمیت دارد؛ که این تراکم می‌تواند از صفر (یعنی شاخص وضوح کامل) تا ۴ (یعنی شاخص خیلی تیره) در نوسان باشد که میزان نوری که باید وارد چشم شود را نشان می‌دهد. برای این که انتخاب درستی داشته باشید، لابد متوجه شده اید که عینک‌هایی با عدسی کلاس 4 نباید برای رانندگی مورد استفاده قرار گیرند. این در حالی‌ست که عدسی‌های کلاس صفر برای رانندگی کاملاً مناسب هستند. از سوی دیگر رانندگی با عینکی که تراکمِ رنگ عدسی آن مناسب نباشد، می‌تواند تمرکز راننده را مختل کند و حتی موجب خواب‌آلودگی و افزایش ریسک تصادف شود.

چرا عدسی‌های فتوکرومیک برای رانندگی مناسب نیستند؟

بسیاری از رانندگان ترجیح می‌دهند در روزهای گرم تابستان که شدت نور خورشید زیاد است، از لنزهای حساس به نور یا از عدسی‌های فتوکرومیک استفاده کنند. ما در اینجا می خواهیم به شما ثابت کنیم که عینک های فتوکرومیک برای رانندگی مناسب نیستند. عدسی فتوکرومیک بر اساس شدت نور خورشید عمل می‌کند و به صورت خودکار تراکم رنگ خود را کم یا زیاد می‌کند. این عدسی‌ها به این دلیل در زمان رانندگی مناسب نیستند که گاهی اوقات در تغییر تراکم رنگ عدسی با تأخیر مواجه می‌شوند و همین تأخیر باعث می‌شود که بر روی دید راننده و اشراف وی بر روی جاده تأثیر منفی بگذارد و ریسک تصادف بر اثر دید ناکافی را بالا برد. البته شایان گفتن است که برخی از عدسی‌های فتوکرومیک ویژه رانندگی نیز طراحی شده‌اند که در فضای داخلی و سرپوشیده کاملاً شفاف نخواهند بود.

ادامه مطلب: https://shivacover.com/the-most-suitable-sunglasses-for-driving/

دومین مطلب آزمایشی من

این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.

اولین مطالب آزمایشی من

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .